srijeda, 2. lipnja 2010.

Čarobnjak iz Oza

Teško je zamisliti djetinjstvo bez predivnih priča i bajki koje su nam pričali naše bake i djedovi ili smo ih odgledali na TV ili u kazalištima lutaka.
Jer svako dijete ( a i neki odrasli) posjeduje zdravu,urođenu ljubav prema fantastičnim i bajkovitim pričama.
Jedna od meni dražih je i priča o djevojčici Dorothyu priči ''Čarobnjak iz Oza''.
Roman Čarobnjak iz Oza, američkog pisca Lymana Franka Bauma, jedna je od najčitanijih knjiga dječje književnosti. Njegovoj popularnosti veliki je doprinos dao istoimeni film 1939., s Judy Garland u glavnoj ulozi.
Uzbudljiva priča o djevojčici Dorothy i psić u Totu počinje jedne olujne noći u Kansasu. Kuću u kojoj su potražili zaklon, snažni je uragan podigao u zrak. Nakon uzbudljivog leta, kuća pada u nepoznatu zemlju, nastanjenu mnogim neobičnim bićima. Dorothy se želi vratiti kući, no jedini koji joj u tome može pomoći jest veliki čarobnjak Oz. On živi u Smaragdnom gradu i Dorothy kreće u potragu. Putem joj se pridružuje neobično društvo - Strašilo - koji će od čarobnjaka tražiti mozak, Limeni - koji će tražiti srce i Lav - kojem nedostaje hrabrost. Kroz mnogobrojne pustolovine oni će otkriti tajnu velikog Oza i vratiti Dorothy kući.

  • "- Zašto želiš da odeš iz ove prelijepe zemlje i da se vratiš u to sivilo koje nazivaš Kanzasom? Ja to ne razumijem.
- Naravno da ne razumiješ kad nemaš mozga - odgovori djevojčica. - Mi, ljudi od krvi i mesa, radije živimo u rodnom kraju, ma kako da je sumoran i siv, nego u nekoj drugoj zemlji, koliko god da je divna. Nigdje nije lijepo kao u zavičaju.
Strašilo uzdahnu.
- Da, ja to ne mogu da razumijem - reče on. - Da su vaše glave ispunjene slamom kao moja, sigurno biste živjeli u nekoj lijepoj zemlji, a u Kanzasu uopće ne bi bilo ljudi. Sreća za Kanzas što imate mozga."



  • "Kada bi ugledao nekog sićušnog mrava kako mili, preskočio bi ga da ga ne zgazi. Limeni Drvosječa je vrlo dobro znao da nema srca i stoga je stalno vodio računa da ni prema kome ne bude svirep i neljubazan.
- Lako je vama, - objasnio je, - vi imate srce koje vam pomaže da ne griješite, ali ja ga nemam i zato moram dobro da pazim. Kada mi Oz bude dao srce, neću više morati toliko da se trudim."


Nema komentara:

Objavi komentar