subota, 24. srpnja 2010.

Ellen Von Unwerth


Ellen von Unwerth među trideset je najboljih fotografa na svijetu, a prije nego što je ušla u svijet fotografije bila je supermodel. Teško je reći u čemu je uspješnija, ali pravu slavu stekla je fotografijom.
http://ad.hr.doubleclick.net/click%3Bh%3Dv8/39e1/3/0/%2a/g%3B225111655%3B0-0%3B0%3B50249558%3B2928-180/150%3B36842612/36860490/1%3B%3B%7Eaopt%3D2/1/fb44/2%3B%7Esscs%3D%3fhttp://www Točnije, onoga dana kada je fotografirala Claudiju Schiffer za reklamu za traperice Guess. No, ispred njezina objektiva našle su se sve, od Claudije do Naomi, kao i sve one prije i poslije njih.
U najnovijoj luksuznoj monografiji “Fräulein”, u izdanju Taschena, objavljenoj u samo 1500 numeriranih primjeraka, odala je priznanje svim tim ženama na tisuću provokativnih fotografija. Tu su njezine seksi fetišističke slike Claudije Schiffer, Penelope Cruz, Natalie Portman, Kate Moss, Vanesse Paradis, Britney Spears, Eve Mendes, Lindsay Lohan, Dite von Teese, Adriane Lime, Carle Bruni, Eve Green, Christine Aguilere, Monice Bellucci i mnogih drugih koje su s njom radile.
Cijeli njezin fotografski opus pršti od seksepila, strasti i fetiša, a publika je često bila iznenađena saznanjem da iza tih fotografija stoji žena.
- Ellen von Unwerth je žena u muškom svijetu koja razumije da žene žele biti seksi i ženstvene - rekla je za nju Katherine Betts, urednica mode u Vogueu.

Ikona modne scene

Ellenine fotografije slavnih modela, pjevačica i glumica uistinu su neke od najboljih ikada snimljenih fotografija koje svrstavamo u erotske, iako je riječ o čistom fetišu u kojem nema zabranjenih stvari.
Žene u muškim odijelima s cigarama u ustima, Kate Moss kao ženska verzija Ripa Kirbyja, zreli modeli u pozama Lolite, Schifferica nevina pogleda koja medi gricka uho i još koješta što je Ellen uspjela napraviti u gotovo dvadeset godina fotografske karijere obilježile su ne samo fotografsku, već i modnu scenu za koju je Ellen prava ikona.
Ona je samouka fotografkinja, mnogi kažu “instinktivna”, koja je svoj fetišizam sjajno predstavila odmah na početku karijere radeći u crno-bijeloj tehnici, specifičnoj za osamdesete, a manje za devedesete kada je počela.
Osim tehnike, Ellen ima još jednu zanimljivu naviku, a to je fotografiranje na vanjskim lokacijama uz obavezan scenarij. U studiju uglavnom radi portrete, ali sve ostalo u pravilu snima “negdje”.


U slavu ženske seksualnosti

- Tehnika je bez sumnje od velike pomoći ako želite sjajnu fotografiju, ali ja više volim atmosferu. Opsesija tehnikom muška je stvar. Tako se dečki igraju. Za njih je to igračka, ali kada u nečemu postanete izvanredni, onda morate početi tražiti nešto drugo, novo, neku novu igračku. Ja radije tražim neku novu lokaciju ili neki novi model - rekla je jednom Ellen.
Niz njezinih fotografija, ne samo sa slavnim licima, pokazuju koliko je za nju važna ta atmosfera, poput fotografije dviju žena odjevenih u odjeću Vivienne Westwood kako rade u nekom polju u jednom engleskom selu.
Takva je i njezina “Fräulein”, sjajna mješavina fantazije, fetiša i voajerizma u kojoj se ni ona ni njezini modeli ne ustručavaju koristiti igračke poput lisica i bičeva, ali sve je to daleko, predaleko od bilo kakve vulgarnosti. Tim fotografijama Ellen slavi žene, ženstvenost i seksualnost. I ne samo to, jer Ellen je uspjelo iz svojih modela izvući njihovu divlju stranu, kakvu smo malokad imali priliku vidjeti.

Newtonov model

Ništa drugo od Ellen ne treba ni očekivati, jer ionako je od početka radila drukčije od drugih. Dok mediji sve više forsiraju fotografije modela s modnih pista, ona s tim istim modelima radi izvan modnih događaja i prikazuje ih u nekom novom i nepoznatom okruženju.
Kao svoj uzor Ellen često ističe Helmuta Newtona, a s njim je radila samo jednom u životu, i to dok je bila model. Kako je jednom prilikom sama rekla, nije bila njegov tip modela, ali navodno mu se svidjelo njezino prezime.


Mnogi su pokušavali otkriti kako Ellen uspijeva napraviti tako inspirativne i moćne fotografije. Neki kažu da je sve počelo kada je bila tinejdžerica i kada je radila u njemačkom cirkusu u kojem je svake večeri, nakon svake točke radila krug ispred publike u mrežastim čarapama.
Drugi pak smatraju da njezina želja i volja potječu iz vremena kada je imala dvije godine. Tada je Ellen postala siroče i imala je dosta teško odrastanje. Godinama se povlačila po udomiteljskim obiteljima u Bavariji. Kao tinejdžerica doselila se u neku komunu u Münchenu i našla prvi posao, onaj u cirkusu.
No, što god bila njezina inspiracija, glamur njezinih fotografija je jedinstven.

Nema komentara:

Objavi komentar