srijeda, 22. rujna 2010.

Tom Ford - američki modni mađioničar

Thomas Carlyle Ford, rođen 27. kolovoza 1961 u Austinu, Texas, je poznati američki modni dizajner i filmski redatelj. Internacionalnu slavu je stekao kao čovjek koji je podigao bankroti ranu talijansku modnu kuću Gucci.


U  doba od 17. godina Ford se preselio u New York gdje je upisao studij povijest umjetnosti na NY University ali je nakon samo godinu dana napustio studij i posvetio se glumi u TV reklamama. U jedno vrijeme Ford je bio u dvanaest reklama istodobno.
Nakon toga Ford je odlučio studirati arhitekturu na The New School, poznatom umjetničkom koledžu. Za vrijeme studija Ford je zalazio u poznati njujoršku diskoteku ''Studio 54'' gdje je shvatio da je homoseksualac.
Glamur disko ere u veliko će utjecati na Fordov modni izričaj.


Prije završetka studija Ford je otputovao u Pariz gdje se zaposlio kao pripravnik za modnu kuću Chloe u press uredu.
Iako je njegov rad prvenstveno bilo biranje i slanje odjeće za razne foto sessione Ford je otkrio svoju ljubav prema dizajniranu odjeće.
Zadnju godinu na koleđžu proveo je studirajući modni dizajn ali je na kraju ipak diplomirao arhitekturu.



Rana karijera
Unatoč  nedostatku iskustva Tom je mjesecima svaki dan  zvao američku dizajnericu Cathy Hardwick u nadi da će dobiti posao u njezinoj modnoj kući.
Na kraju, ona je odlučila da ga pozove na razgovor za posao. Harwick se kasnije prisjetila njihovog susreta i intervju za posao '' Nisam imala nikakve namjere da mu dam posao ali me je jednostavno oduševio. Upitala sam ga koji mu je najdraži europski dizajner a on je odgovorio ''Armani i Chanel'' Nakon mjesec dana sam ga upitala zašto je baš izabrao njih kao najdraže, odgovorio je '' zato što ste taj dan nosili Armanija. Zar je čudo što je dobio posao''
Ford je radio kao Cathyn asistent dvije godine. Godine 1988 dobio je posao za Perry Ellis gdje je poznavao  predsjednika tvrtke Roberta Mcdonalda i dizajnera Marc Jacobsa s kojima se i privatno družio.
U tvrtci je ostao dvije godine i kako i sam kaže '' umorio sam se od mode na američki način'' U jednom intervju za NY Times, Ford je komentirao '' Ako sam ikada želio postati dizajner morao sam napustiti Ameriku. Moja vlastita kultura me je sputavala, stil je bila škakljiva tema dok se u Europi cijenio stil.
Fordu  se uskoro pružila prilika da uđe u svijet europske mode; Gucci poznata talijanska modna kuća luksuzne odjeće, koja je bila pred bankrotom, nastojala je ojačati svoju žensku pret a porter liniju.
U to vrijeme nitko ni u snu nije želio nositi Gucci prisjeća se tadašnja direktorica  Guccije Dawn  Mello.
Mello je zaposlila mladog gotovo nepoznatog Forda kao glavnog dizajnera za pret a porter žensku liniju 1990 godine.''Razgovarala sam s mnogo ljudi i večina njih nije željela taj posao, Tom Ford ga je zdušno bez razmišljanja prihvatio.''
Ford i njegov dugogodišnji partner Richard Bucley napustili su Ameriku i preselili se  u Milano.
Fordova uloga u Gucciju se ubrzo proširila, nakon šest mjesec počeo je dizajnirati i mušku odjeću i obuću. Kada je Richard Lambertson napustio mjesto direktora 1992. godine Ford je preuzeo njegovu poziciju u tvrtci.Godine 1993 Ford je bio glavni dizajner ua jedanaest linija te je radio i do 18 sati dnevno. Tih godina između Maurizija Guccija pedesetpostotnog vlasnika tvrtke Gucci bilo je kreativnih nesuglasica. Prema Melli '' Maurizio je uvijek sve želio vidjeti okrugli i u smeđoj boji   dok je Tm sve vidio u kocki i u crnoj boji. Maurizo se htio rješiti  Forda dok je Domenico de Solo inzistirao na njegov ostanku vjerujući u njegov doprinos povratku stare slave posrnulom Gucciju.
Ipak, za vrijeme devedesetih Fordov je rad  i doprinos bio u sjeni tadašnje glavne direktorice Mello koja  je preuzimala zasluge.

 jesen/zima 1995 by Mario Testino




proljeće/ljeto 1996 by Mario Testino
 jesen/zima 1996 by mario Testino


proljeće/ljeto 1997 by Mario Testino


jesen/zima 1997 by Mario Testino



Gucci i YSL kreativni direktor (1994 - 2004)
Godine 1994, Ford je promaknut u kreativnog direktora i u svojoj prvoj godini na čelo tvrtke bio je zaslužan za povratak glamura u modu. Uvođenjem baršunastih hlaća niskog kroja (poznatih kao Halstonice), uskih svilenih košuljica i sjajnih kožnih čizama uskoro je Gucci postala tražena roba.
Godine 1995 angažira francusku stilisticu Carine Roitfeld i fotografa Maria testina da naprave seriju novih, modernih reklamnih kampanja za tvrtku. Reklame su bile glamurozne i seksi što je još više povećalo prodaju.
Između 1995  i 1996 prodaja Gucci porasla je  za 90%.
Do 1999 godine tvrtka koja je  gotovo bankrotirala kada joj e pridružio Ford vrijedila je oko 4,3 milijarde dolara dok je 2004 kada je Ford napustio Gucci, vrijednost tvrtke je procjenjena   više od 10 milijardi dolara.
Kada je Gucci Group stekla modnu kuću YSL, Ford je imenovan  kreativnim diektorom. Tijekom rada u YSL Ford je osvojio broje međunarodna nagrade   za doprinos modnom svijetu.
U travnju 2004 Ford je prekinuo suranje sa Gucci group nakon što se on i glavni izvršni direktor Domenico de Solo, koji je također zaslužan za postignuća modnih kuća Gucci i YSL kao Fordov partner, nisu postigli dogovor sa PPR šefovima oko umjetničke kontrole.



Osim svojim dizajnom i kreativnošću kojom je oduševljavao kritičare i ljubitelje visoke mode isticao se i osjećajem za marketing i biznis. Poznato je njegovo šokiranje javnosti sa reklamnom kampanjom za parfem OPIUM u kojoj je glavna zvijezda supermodel Sophie Dahl odjevena samo u cipele sa visokom petom. Šokirao je javnost i reklamom gdje manekenka Carmen Kass otklanja stidne dlake ostavljajući oblik slova G znak kompanije Gucci.

Nema komentara:

Objavi komentar